onsdag 23. oktober 2013

Bilder på kubbelys.

Servietter på kubbelys er og har vært veldig populært.

Jeg ville gjøre min egen vri på dette i fjor da jeg satt og tenkte på hva jeg skulle gi til de "som har alt"!

Bilde av sine kjære blir jo alle glade av å få, så jeg ville lage dette på kubbelys!

Glemte å ta bilde av alle jeg ga bort i fjor, men det var bilder av alt fra gullongene til venner, dyrene til de som ikke har barn, osv.. ;)

Man kan også skrive fine sitater ord og utrykk og smelte de på kubbelyset på samme måte som med servietter.

Her er et av mine gutter:



Fremgangsmåte:

Du trenger:
- Tykt ark ( jeg bruker sketch ark fra europris)
- Silkepapir ( bruker det jeg pakker inn kubbelysene med når jeg kjøper de)
- teip
- skriver (blekkskriver)
- bakepapir

NB! Jeg har ikke prøvd på laserskriver, men mener å ha hørt at det ikke bør prøves heller..

Klipp ut silkepapiret 0,5 - 1 cm mindre en arket og teip det stramt fast til arket uten at teipen går på baksiden av arket- dette er litt "kjon" men da setter det seg ikke fast i skriveren.. been there - done that!!
Så er det bare å skrive ut!

Når silkepapiret har fått tørket ei stund, er det bare å stryke det på kubbelyset, med en varm skje, strykejern eller hva du enn bruker.
Jeg bruker krølltanga mi og har bakepapir oppå silkepapiret slik at den og ikke blir ødelagt.. har allerede ødelagt en.. kremt ;)

Dette er flotte gaver å gi året rundt :)

Lykke til

Mvh, Monica :)

1 kommentar:

  1. Så fint og personlig med egne bilder i stedet for servietter! :) Koselig julegave også :)

    SvarSlett