Helt ny i bloggverden, men har hentet masse inspirasjon fra andre blogger:)
Følger denne bloggen, som har gitt meg masse inspirasjon : http://interiorbazar.blogspot.no/
Driveren av denne bloggen har også denne : http://diybazar.blogspot.no/ og da tenkte jeg at hvorfor ikke opprette egen blogg for å dele mine DIY prosjekter, som sagt, så gjort ;)
Laget noen rammer av gamle låvevindu, disse ble veldig populær blant vennene mine, tenkte kansje noen flere vil like de, og de er enkle å lage!
Låvevindu uten glass:
Du trenger:
- Vindu med sprosser
- Tynn sponplate ( mine er fra en gammel seksjon)
- Maling med ønsket farge ( jeg brukte egghvit)
- Bilder på vanlig papir
- Decoupage lakk
Vindusrammen er fra en gammel låve, jeg fikk de fra ei venninne :)
Fremgangsmåte :
Vasket rammen, og tok mål på baksiden til sponplatene. Jeg saget de ut og malte et strøk for å få en litt slitt stil.
Så er det bare å skrive ut bildene og lime de på med decoupage lakk/lim.
Etter at det har fått tørket ei stund, tok jeg på et nytt lag med Decoupage og satte de fast bak på rammen med tynne små spiker!
Låvevindu med speil og sponplate med tekst:
Samme fremgangsmåte her, bare at her er hjertene og teksten er malt på platene. Speilet er kuttet med diamantkutter/ speilkutter.
Ha en fin dag :)
Mvh, Monica!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar