onsdag 23. oktober 2013

DIY "Bilde i speil"

For noen år siden fikk jeg et tips av en bekjent om at det gikk an å lage bilder i speil.
Jeg trodde først at bilde var "brent" inni speilet, for det så slik ut.. etter det har jeg laget en del av disse, og de er perfekte som gaver til de som har alt.. ;)

Man kan lage de på alle slags speil, og det er fryktelig enkelt og knalltøft!
 Jeg synes det passer best med sort/hvit eller old fashion style :)

Dette er et speil kjøpt på ikea for mange år siden.



Fremgangsmåte:

Skriv ut et bilde på vanlig papir - jeg synes det er finere uten glans, men dette er smak og behag.
Ta ut speilet fra rammen hvis det er plate bak på speilet og snu det med speilfolien mot deg (speilets bakside) og ta ca mål på hvor du vil ha bildet.
Ta ca 3-5 cm mindre en hva bildet er, og marker øverst ,nederst og på sidene med en kniv. Jeg bruker biffkniv..
Når du har markert hvor bildet skal være, tar du et pussepapir og pusser bort speilfolien til glasset kommer frem- puss ikke slik at all speilfolien blir borte, men snu å prøv bildet etter som du pusser.

Det viktigste er at selve senter av bildet kommer fram gjennom.
Når du er fornøyd med pussingen. fest det med teip- spiller ingen rolle hvilken teip- bare teipen ikke vises på framsiden av speilet. Fest eventuelt baksiden på speilet igjen, eller kle speilet med kartongpapir (kjøpt på bokhandel) eller vanlig ark ut fra hvor stort speilet er og om det skal gies bort eller ikke, slik at baksiden får en litt fin finish :)

Lykke til :)

Mvh, Monica.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar